גפני: "למרות השינוי של לפיד, לא נשב איתו בקואליציה"

    "אנחנו מדינה עשירה ברוך ה', יש משק חזק, הדירוג שלנו מהגדולים בעולם, הפכנו להיות מעצמה של גז. אחוז האבטלה בישראל נמצא היום מהנמוכים ביותר ביחס לאיפה שהיה במדינת ישראל".
    דוד לזר 2 Comment on גפני: "למרות השינוי של לפיד, לא נשב איתו בקואליציה"

    יו"ר ועדת הכספים משה גפני מסכם הבוקר מושב סוער • מדוע הוא לא מוכן לומר בתקשורת את המשפט: 'מחקנו את החיוך מהפרצוף של יאיר לפיד' ולמה הוא ממש לא מתלהב מהסקרים שמעניקים ל'יהדות התורה' 11 מנדטים?

    גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "אנחנו מדינה עשירה ברוך ה', יש משק חזק, הדירוג שלנו מהגדולים בעולם, הפכנו להיות מעצמה של גז. אחוז האבטלה בישראל נמצא היום מהנמוכים ביותר ביחס לאיפה שהיה במדינת ישראל".
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים משה גפני סיכם הבוקר (שני) מושב סוער. בראיון לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' הוא התייחס בתחילה לסקרים האחרונים שמעניקים ל'יהדות התורה' 11 מנדטים.

    "הסקרים לא אומרים לי שום  דבר, אם מביטים בסקרים, אז לצערי גם יאיר לפיד עולה, הם לא אומרים שום דבר, הבחירות יהיו עוד זמן רב", אמר גפני.

    גפני התייחס למחיקת חוקי לפיד שגרמו נזק לעולם התורה ואמר כי "מה שקרה בקדנציה הקודמת, לקחו קבוצה והכו בה על ידי החלטות ממשלה ועל ידי החלטות שלטוניות, אין תחום שקשור לאזרח החרדי שלא פגעו בו", הוסיף.

    "אני מקווה שאכן הצלחנו להחזיר את כל העניינים הללו אחורנית, אבל אני לא אוהב להשתמש במשפט 'מחקנו את החיוך מהפרצוף של יאיר לפיד', אני משתדל לא לומר את זה בתקשורת, אלא לדבר עניינית".

    על היחסים עם לפיד סיפר גפני: "אני מנהל אתו שיחות, גם כשהוא היה שר האוצר והוא עשה לנו נזק גדול – שוחחתי עמו וניסיתי למנוע את הגזירות", הסביר גפני את ההבדל בינו לבין שר הבריאות ליצמן שבאופן עקרוני לא משוחח עם לפיד.

    "נשלחתי לכנסת בכדי לדבר גם עם מי שפועל נגדנו. לפיד הזכיר לי כעת, שבתחילה אמרתי לו שהוא עוד יתחרט על מה שהוא עושה, ואכן, מבחינתו האישית הוא כנראה מבין שאם הוא רוצה להתקדם  -הוא לא יכול ככה להתנהג מול המגזר החרדי, אבל אין חולק ביהדות התורה, אנחנו לא נשב איתו בקואליציה", הבהיר יו"ר ועדת הכספים ב'קול חי'.

    לפי הסקרים האחרונים, יהיה צריך להקים קואליציה יחד עם לפיד. "לא צריך להביט בסקרים, זה לא נוגע להחלטה האסטרטגית אם ללכת איתו, גם לפי הסקרים אפשר להקים קואליציה כמו היום בלעדיו, ואפילו יותר גדולה, אבל אסור לדבר על זה, הסקרים בקושי יכולים להעיד על מגמה, החיים הם שונים מהסקרים", הוסיף.

    על משבר הדיור אמר גפני כי "במשך שנים רבות שאני בכנסת, הנושא של הדיור הפך להיות הדבר הראשון שצריך להיות, שר האוצר משה כחלון לקח את זה כנושא הדגל שלו והוא עושה כל מאמץ שזה יקרה, לצערי הרב זה עדיין לא קרה, זה נושא של כולנו ושל כל המפלגות, אנחנו נותנים יד שהמהלך של כחלון אכן יוזיל מחירים".

    גפני מאשים: "אנחנו סובלים בענין הדיור – בגלל העובדה שכבר לפני 15 שנה יצאו מהעניין הזה, פעם המדינה הייתה מממנת דירה לזוגות צעירים, מי שאשם בזה הם כל הממשלות. המדינה יצאה לאט לאט מכל המטלות שהיו לה והיא הפקירה את האזרחים בכל הקשור לדיור".

    האם יש כסף באוצר?

    "כן, אנחנו מדינה עשירה ברוך ה', יש משק חזק, הדירוג שלנו מהגדולים בעולם, הפכנו להיות מעצמה של גז. אחוז האבטלה בישראל נמצא היום מהנמוכים ביותר ביחס לאיפה שהיה במדינת ישראל".

    גפני הרחיב על מספר נושאים כלכליים והתייחס לכוונת האוצר להטיל מס על ביטוחי הבריאות: "לא אתן את ידי בוועדת הכספים לפגיעה בנושאים האזרחיים", הבהיר.

    לסיום התייחס גפני למאבקים הרוחניים בעבר ובהווה ואמר כי "המאבקים היום הם בדיוק מה שהיה בעבר, היום יש דברים חדשים שהם חמורים מאוד, האמצעים הטכנולוגים, המספר הגדול במגזר החרדי שיוצר גם שוליים רחבים, אין אבל שינוי".

    "אין דבר שבעבר כנציג ציבור הייתי צריך להיאבק והיום אני לא צריך, גם בדברים שהורו לי להיאבק בסתר, מה שנאבקנו בעבר – אנחנו נאבקים גם היום. הייתי בכנסת 27 שנים, אני יודע בדיוק מה אמרו לי לעשות, בדיוק מה שעשיתי בעבר – אני עושה היום, אבל אני חושב שההצלחות היום יותר גדולות מהעבר. חברי ואני לא שינינו מהדרך אפילו מילימטר, אנחנו נלחמים למען התורה בדיוק כפי שהיה בעבר וגם על הדברים שאנחנו צריכים להילחם בשקט – אנחנו ממשיכים להילחם גם היום כבעבר".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      "חברי ואני לא שינינו מהדרך אפילו מילימטר"
      איך הוא עכול להגיד את זה בכזה ביטחון, כאשר הוא יחד עם חברי יהדות התורה
      הכניסו במו ידיהם סעיף (5א) בחוק חינוך חובה המקנה לשר בנט סמכות להתערב על ידי תקנות
      בחיידרים גם אם אינם מתוקצבים!!!
      למה הוא נתן לסעיף כזה להיכנס, סעיף שאפילו בג"צ לא דרש???
      הרי על הסעיף הזה אמר מרן רי"ז הלוי כי זה "סוף השמדת התורה חלילה"
      למה? למה? רק בגלל שהפלס כתב נגד אז מצווה לעשות להיפך?
      גילוי נאות, אינני מחבל
      הדברים נכתבים מכאב וחרדה אמיתיים
      אנו מאוד מאוכזבים מגפני

      1. מעניין לאיזו מפלגה הצבעת בבחירות האחרונות (אם בכלל…)